10. 4. 2024

Gostiteljice kvalifikacij prva ovira na poti do olimpijskega Pariza

Od četrtka do nedelje slovensko žensko člansko rokometno reprezentanco čaka velik izziv. Na kvalifikacijskem turnirju v Neu-Ulmu si bo prvič v zgodovini skušala izboriti mesto na olimpijskih igrah. Uvodni dan tekmovanja ji bo ob 17.45 nasproti stala Nemčija.

Na turnirju sodelujeta še Paragvaj in Črna gora. Predstavnice Južne Amerike bodo slovenske tekmice v soboto ob 16.45, slednja pa dan za tem ob 16.00. Vozovnico za olimpijski Pariz si bosta zagotovili dve najboljši reprezentanci.

Slovenska vrsta je v Nemčijo prispela v torek pozno popoldne. Dan za tem je zgodaj popoldne v Ratiopharm areni, ki bo gostila kvalifikacijske tekme, opravila trening. Iz slovenske reprezentance veseli dejstvo, da težav s poškodbami ni ter da bodo za nastop selektorju Draganu Adžiću na voljo vse igralke. Slednji jih je v Nemčijo popeljal 18, izmed katerih jih bo za vsako tekmo določil 16.

"Nepotrebno je govoriti o želji in motivaciji. Vse se zavedamo, da je to zgodovinski trenutek ne samo za žensko rokometno reprezentanco temveč tudi za slovenski ženski kolektivni šport nasploh. Vesele in hvaležne smo, da se nam ponuja možnost igranja na olimpijskih igrah. Izkoristiti jo želimo po najboljših močeh, za to bo potrebno ohraniti zbranost in osredotočenost," je pred izzivom kariere misli strnila Barbara Lazović, s 36 leti najstarejša slovenska reprezentantka.

V začetku aprila so minila tri leta od imenovanja Adžićaza selektorja Slovenije. Črnogorski strokovnjak je že od prvega dne kot največji cilj izpostavljal, da popelje na olimpijske igre. "Pričakovanja so znana. V zadnjih treh letih so naša dekleta trdo delala, da bi si zagotovile kvalifikacije za olimpijske igre. Pritisk in napetost med našimi igralkami obstaja, a nič drugače ni v nemškem taboru. Veliko smo delali na tem, da bomo znali izničiti to preveliko željo in pritisk, ki si ga nalagamo sami. Verjamem, da bomo mi prvi uspeli vzpostaviti ravnovesje in stabilnost v igri, ob tem pa pokazali največ, česar smo sposobni," pred začetkom olimpijskih kvalifikacij razmišlja 54-letni Adžić.

Nemke, prve tekmice Slovenije v Neu-Ulmu so na zadnjih tekmovanjih nanizale same dobre uvrstitve. Evropski prvenstvi 2020 in 2022 so sklenile na sedmem mestu. Sedme so bile tudi na svetovnem prvenstvo v Španiji leta 2021, medtem ko so decembra mundial na Danskem, Norveškem in Švedskem sklenile kot šeste.

"Morali bomo izničiti nemške prednosti in preprečiti, da bi nas ponesla pomembnost tekme. Prepričan sem, da je ta ekipa pripravljena na izziv najvišje ravni ženskega rokometa, ki jo predstavlja tudi ta turnir. Kvalifikacije za olimpijske igre so najbolj stresno tekmovanja, menim da celo bolj od finala olimpijskih iger, evropskega prvenstva ali Lige prvakinj," nadaljuje slovenski selektor in o gostiteljicah turnirja dodaja: "Nemke krasi odlična telesna pripravljenost. Morda še nekoliko bolj pomemben detajl je, da njihovo reprezentanco v večji meri sestavljata le generaciji izhodnih letnikov 1996 in 1998. Že dolgo igrajo skupaj in imajo izjemen potencial, morda celo največjega na svetu. V zadnjih letih slovenska reprezentanca z Nemčijo ni imela pretiranega stika. Nosilke igre po zaslugi Lige prvakinj dobro poznamo, a je sistem igre nemške izbrane vrste precej drugačen od tiste v klubih. A znova je to izziv tako za njih kot za nas, saj tudi one niso imele stika s Slovenijo. Verjamem, da smo sposobni izničiti njihove prednosti, v igri vzpostaviti ravnovesje in odigrati vrhunsko tekmo, ki bo potrebna, v kolikor se želimo uvrstiti na olimpijske igre."

Prvi pisk sirene v Neu-Ulmu z veliko nestrpnostjo pričakujejo tudi slovenske rokometašice. "Na tekmo se podajamo s pozitivnimi mislimi. Na Nemke smo se zelo dobro pripravile. Vsaka prva tekma na turnirju lahko prinese veliko. Verjamem, da bomo v dvoboj vstopile z agresivno igro, pozitivnim pogledom in da bo to na našo stran obrnilo tudi končni rezultat," pa pred tekmo pove Ema Abina.

Tekme zgodovinskega trenutka za slovenski ženski rokomet v domovini ne bo mogoče spremljati na nobeni slovenski televizijski postaji, saj se lastnikom TV pravic z njimi, žal, ni uspelo uskladiti. V Sloveniji bo tako možen ogled preko spletnih prenosov na YouTube kanalu IHF Competitions, v živo se bodo s prizorišča javljali tudi na Valu 202.

KANDIDATKE ZA NASTOP V OLIMPIJSKIH KVALIFIKACIJAH:
Rokometašica igralno mesto Rojena Višina Kub
Ana Abina leva zunanja 1997 178 ŽRK Mlinotest Ajdovščina
Ema Abina levo krilo 1999 170 RK Krim Mercator
Ana Gros desna zunanja 1991 186 Györi Audi ETO KC (MAD)
Ema Hrvatin leva zunanja 2000 177 BSV Sachsen Zwickau (NEM)
Manca Jurič krožna napadalka 1995 173 RK Krim Mercator
Valentina Tina Klemenčič krožna napadalka 2002 185 RK Krim Mercator
Barbara Lazović desna zunanja 1988 183 RK Krim Mercator
Nataša Ljepoja krožna napadalka 1996 178 SCM Ramnicu Valcea (ROM)
Ema Marija Markovič desno krilo 2003 170 ŽRK Z’dežele
Tamara Mavsar levo krilo 1991 172 RK Krim Mercator
Erin Novak leva zunanja 2002 177 Várda Kézilabda KFT Kisvárda (MAD)
Elizabeth Omoregie leva zunanja 1996 178 CSM Bukarešta (ROM)
Amra Pandžić vratarka 1989 178 CS Minaur Baia Mare (ROM)
Nina Spreitzer srednja zunanja 1998 178 RK Krim Mercator
Tjaša Stanko leva zunanja 1997 173 RK Krim Mercator
Maja Svetik levo krilo 1996 168 ATV Trofaiach (AVT)
Alja Varagić desno krilo 1990 185 RK Krim Mercator
Maja Vojnovič vratarka 1998 180 RK Krim Mercator
KVALIFIKACIJE ZA OLIMPIJSKE IGRE
TURNIR 3 (Neu Ulm, Nemčija)

Četrtek, 11. april, ob 17.45:
NEMČIJA : SLOVENIJA (spletni prenos na YouTube kanalu IHF Competitions)

Ob 20.15:
ČRNA GORA : PARAGVAJ

Sobota, 13. april, ob 14.15:
NEMČIJA : ČRNA GORA

Ob 16.45:
SLOVENIJA : PARAGVAJ (spletni prenos na YouTube kanalu IHF Competitions)

Nedelja, 14. april, ob 13.30:
PARAGVAJ : NEMČIJA

Ob 16.00:
ČRNA GORA : SLOVENIJA (spletni prenos na YouTube kanalu IHF Competitions)