Kaj je OTT in zakaj je pomemben za sodobni šport?
OTT (ang. Over-The-Top) pomeni storitev pretočnega videa, ki
deluje prek interneta in obide tradicionalne televizijske distributerje.
Uporabnikom omogoča, da si športne prenose ogledajo kjerkoli in kadarkoli – na
mobilnih napravah, računalnikih ali pametnih televizorjih. RZS TV bo tako po
novem predstavljal digitalno središče za slovenski rokomet – enotno točko za
spremljanje tekem, rezultatov, statistik in ekskluzivnih vsebin.
Pomemben element nove platforme je trajnostni model ogledov,
ki omogoča klubom ustvarjanje neposrednih prihodkov iz svojih tekem. Prihodek
od naročnin in posameznih ogledov bo šel v večjem delu neposredno klubom, kar
pomeni, da bodo rokometni navdušenci s plačilom ogleda tekme neposredno podpirali
svoje ekipe.
Prvi digitalni preskok takšnega obsega v slovenskem
športu
RZS bo postal prva športna zveza v Sloveniji, ki bo v takšni
obliki v celoti digitalizirala posamezen šport. Z naslednjo sezono bo moč na
platformi spremljati vse članske tekme slovenskih klubskih rokometnih tekmovanj.
Za mlajše selekcije bo sezona 2025/26 predstavljala prehodno obdobje. V tem
času bodo tekme postopoma vključevane v sistem prenosov, skladno s tehničnimi
možnostmi, interesom klubov in razpoložljivo infrastrukturo. Polna
digitalizacija mladinskih lig bo sledila v nadaljnjih fazah projekta.
"To partnerstvo je pomemben korak v našem poslanstvu
modernizacije in rasti slovenskega rokometa," je povedal generalni
sekretar Rokometne zveze Slovenije Miha Pantelič in dodal: "Z
vpeljavo nove tehnologije in digitalne osnove gradimo dolgoročno vrednost za
celotno rokometno skupnost – od najmlajših do državnih lig. Veseli nas, da
postavljamo nove standarde, ne le za rokomet, ampak za celoten slovenski
šport."
Digitalna prihodnost v evropski rokometni družini
S tem projektom se slovenski rokomet pridružuje hitro
rastoči mednarodni rokometni mreži na platformi Solidsport, ki vključuje
dolgoletna partnerstva z rokometnimi zvezami Švedske, Finske in Avstrije, pa
tudi z nekaterimi regionalnimi zvezami v Nemčiji. "Navdihujoče je biti
v družbi vodilnih rokometnih narodov Evrope. Ta povezava nam omogoča učenje,
rast in večjo mednarodno prepoznavnost slovenskega rokometa," je še
povedal Pantelič.
Solidsport prinaša preizkušen model tudi v Slovenijo
Za Solidsport gre za prvo strateško partnerstvo v Sloveniji,
s čimer podjetje utrjuje svoj položaj vodilnega ponudnika pretočnih športnih
vsebin za zveze v Evropi. Njihov model "od vrha do dna" vključuje
sodelovanje z več sto ligami in klubi, doslej pa so za partnerje ustvarili že
več kot 20 milijonov evrov prihodkov iz pretočnih vsebin – s preko 100.000
plačljivimi prenosi na leto.
"Zelo smo ponosni na partnerstvo z RZS," je
dejal Joachim Gabrielsson, vodja mednarodnih partnerstev pri
Solidsportu. "Solidsport je postal prva izbira za zveze, ki želijo
zgraditi trajnostne digitalne modele na vseh ravneh športa. Navdušeni smo, da
ta model uvajamo tudi v Sloveniji in RZS podpiramo pri digitalni preobrazbi
rokometa," je še pristavil.
AI kamere za profesionalno produkcijo – za vse članske
tekme
Ključen del sodelovanja predstavlja tudi skupna naložba z
vodilnim podjetjem na področju avtomatizirane produkcije – Spiideo. Do
začetka sezone 2025/26 bodo z njihovo tehnologijo opremljene vse dvorane, v
katerih igrajo članske ekipe slovenskih klubov. Kamere, ki temeljijo na umetni
inteligenci, omogočajo visokokakovostno, samodejno snemanje vseh tekem, brez
potrebe po snemalni ekipi.
"Naša ambicija je bila vedno, da omogočimo ogled
prav vsake tekme," pravi Gabrielsson in dodaja: "Z rešitvijo
Spiideo bomo zagotovili vrhunsko pokritost in profesionalno produkcijo po
enotnem standardu, ki dviguje kakovost prenosa za celoten slovenski
rokomet."
Dodatna vez med klubi in navijači
Vsak klub bo imel na novi platformi svojo podstran, ki jo bo
lahko urejal sam – z možnostjo prilagajanja vsebin, upravljanja prenosov ter
spremljanja statistik in prihodkov. To bo omogočalo dodatno neposredno
komunikacijo s privrženci posameznega kluba in možnost krepitve odnosov, hkrati
pa popolno preglednost tudi nad finančnim delom.
Cena paketov za ogled ene ali več tekem ter oblike paketov
bodo tekom poletja oblikovane ob posvetovanju s predstavniki klubov ter nato
predstavljene širši javnosti.
Kmalu tudi mobilna aplikacija
Nadgrajevanje uporabniške izkušnje bo pri tem obširnem
projektu potekalo postopoma. Ena izmed pomembnih pridobitev v prihodnjih fazah
bo mobilna aplikacija RZS TV, ki bo omogočala enostaven dostop do vseh vsebin,
ogled tekem na poti in personalizirano izkušnjo spremljanja slovenskega
rokometa. Projekt namreč presega zgolj prenos tekem – postavlja temelje za
sodobno digitalno infrastrukturo slovenskega rokometa.
"Zavedamo se, da prehod na plačljivo platformo predstavlja spremembo za dosedanje gledalce na YouTubu, vendar z novostjo močno dvigamo kakovost ter uvajamo bistveno izboljšano produkcijo vseh tekem. Verjamemo, da bo nadgrajena uporabniška izkušnja, boljša kakovost prenosov in zavedanje rokometnih navdušencev, da s tem neposredno podpirajo svoje klube, ključ do uspeha," je za konec dodal Pantelič.
Projekt RZS TV prinaša digitalno prihodnost slovenskega
športa – ne v teoriji, temveč v praksi: z jasnimi koraki, konkretnimi rešitvami
in jasno vizijo.