17. 6. 2025

Z novo sezono v veliko digitalno preobrazbo slovenskega rokometa

Rokometna zveza Slovenije (RZS) je sklenila dolgoročno strateško partnerstvo s švedskim podjetjem Solidsport, s katerim nameravata celoten slovenski klubski rokomet – od najvišjih lig do mlajših selekcij – popeljati v novo digitalno dobo.


V okviru sodelovanja med partnerjema bo vzpostavljena nova OTT platforma RZS TV, ki bo omogočala prenos vseh tekem v živo in na zahtevo, z namenom modernizacije športne izkušnje in izkoriščanja novih komercialnih priložnosti prek plačljivih ogledov, naročnin in digitalnega sponzorstva.

Kaj je OTT in zakaj je pomemben za sodobni šport?

OTT (ang. Over-The-Top) pomeni storitev pretočnega videa, ki deluje prek interneta in obide tradicionalne televizijske distributerje. Uporabnikom omogoča, da si športne prenose ogledajo kjerkoli in kadarkoli – na mobilnih napravah, računalnikih ali pametnih televizorjih. RZS TV bo tako po novem predstavljal digitalno središče za slovenski rokomet – enotno točko za spremljanje tekem, rezultatov, statistik in ekskluzivnih vsebin.

Pomemben element nove platforme je trajnostni model ogledov, ki omogoča klubom ustvarjanje neposrednih prihodkov iz svojih tekem. Prihodek od naročnin in posameznih ogledov bo šel v večjem delu neposredno klubom, kar pomeni, da bodo rokometni navdušenci s plačilom ogleda tekme neposredno podpirali svoje ekipe.


Prvi digitalni preskok takšnega obsega v slovenskem športu

RZS bo postal prva športna zveza v Sloveniji, ki bo v takšni obliki v celoti digitalizirala posamezen šport. Z naslednjo sezono bo moč na platformi spremljati vse članske tekme slovenskih klubskih rokometnih tekmovanj. Za mlajše selekcije bo sezona 2025/26 predstavljala prehodno obdobje. V tem času bodo tekme postopoma vključevane v sistem prenosov, skladno s tehničnimi možnostmi, interesom klubov in razpoložljivo infrastrukturo. Polna digitalizacija mladinskih lig bo sledila v nadaljnjih fazah projekta.

"To partnerstvo je pomemben korak v našem poslanstvu modernizacije in rasti slovenskega rokometa," je povedal generalni sekretar Rokometne zveze Slovenije Miha Pantelič in dodal: "Z vpeljavo nove tehnologije in digitalne osnove gradimo dolgoročno vrednost za celotno rokometno skupnost – od najmlajših do državnih lig. Veseli nas, da postavljamo nove standarde, ne le za rokomet, ampak za celoten slovenski šport."


Digitalna prihodnost v evropski rokometni družini

S tem projektom se slovenski rokomet pridružuje hitro rastoči mednarodni rokometni mreži na platformi Solidsport, ki vključuje dolgoletna partnerstva z rokometnimi zvezami Švedske, Finske in Avstrije, pa tudi z nekaterimi regionalnimi zvezami v Nemčiji. "Navdihujoče je biti v družbi vodilnih rokometnih narodov Evrope. Ta povezava nam omogoča učenje, rast in večjo mednarodno prepoznavnost slovenskega rokometa," je še povedal Pantelič.


Solidsport prinaša preizkušen model tudi v Slovenijo

Za Solidsport gre za prvo strateško partnerstvo v Sloveniji, s čimer podjetje utrjuje svoj položaj vodilnega ponudnika pretočnih športnih vsebin za zveze v Evropi. Njihov model "od vrha do dna" vključuje sodelovanje z več sto ligami in klubi, doslej pa so za partnerje ustvarili že več kot 20 milijonov evrov prihodkov iz pretočnih vsebin – s preko 100.000 plačljivimi prenosi na leto.

"Zelo smo ponosni na partnerstvo z RZS," je dejal Joachim Gabrielsson, vodja mednarodnih partnerstev pri Solidsportu. "Solidsport je postal prva izbira za zveze, ki želijo zgraditi trajnostne digitalne modele na vseh ravneh športa. Navdušeni smo, da ta model uvajamo tudi v Sloveniji in RZS podpiramo pri digitalni preobrazbi rokometa," je še pristavil.


AI kamere za profesionalno produkcijo – za vse članske tekme

Ključen del sodelovanja predstavlja tudi skupna naložba z vodilnim podjetjem na področju avtomatizirane produkcije – Spiideo. Do začetka sezone 2025/26 bodo z njihovo tehnologijo opremljene vse dvorane, v katerih igrajo članske ekipe slovenskih klubov. Kamere, ki temeljijo na umetni inteligenci, omogočajo visokokakovostno, samodejno snemanje vseh tekem, brez potrebe po snemalni ekipi.

"Naša ambicija je bila vedno, da omogočimo ogled prav vsake tekme," pravi Gabrielsson in dodaja: "Z rešitvijo Spiideo bomo zagotovili vrhunsko pokritost in profesionalno produkcijo po enotnem standardu, ki dviguje kakovost prenosa za celoten slovenski rokomet."


Dodatna vez med klubi in navijači

Vsak klub bo imel na novi platformi svojo podstran, ki jo bo lahko urejal sam – z možnostjo prilagajanja vsebin, upravljanja prenosov ter spremljanja statistik in prihodkov. To bo omogočalo dodatno neposredno komunikacijo s privrženci posameznega kluba in možnost krepitve odnosov, hkrati pa popolno preglednost tudi nad finančnim delom.

Cena paketov za ogled ene ali več tekem ter oblike paketov bodo tekom poletja oblikovane ob posvetovanju s predstavniki klubov ter nato predstavljene širši javnosti.


Kmalu tudi mobilna aplikacija

Nadgrajevanje uporabniške izkušnje bo pri tem obširnem projektu potekalo postopoma. Ena izmed pomembnih pridobitev v prihodnjih fazah bo mobilna aplikacija RZS TV, ki bo omogočala enostaven dostop do vseh vsebin, ogled tekem na poti in personalizirano izkušnjo spremljanja slovenskega rokometa. Projekt namreč presega zgolj prenos tekem – postavlja temelje za sodobno digitalno infrastrukturo slovenskega rokometa.

"Zavedamo se, da prehod na plačljivo platformo predstavlja spremembo za dosedanje gledalce na YouTubu, vendar z novostjo močno dvigamo kakovost ter uvajamo bistveno izboljšano produkcijo vseh tekem. Verjamemo, da bo nadgrajena uporabniška izkušnja, boljša kakovost prenosov in zavedanje rokometnih navdušencev, da s tem neposredno podpirajo svoje klube, ključ do uspeha," je za konec dodal Pantelič.

Projekt RZS TV prinaša digitalno prihodnost slovenskega športa – ne v teoriji, temveč v praksi: z jasnimi koraki, konkretnimi rešitvami in jasno vizijo.